andy_feehan

18/11/2017 - 04/3/2018

VERNISSAGE 18/11/2017 - 12u

POSTVERNISSAGE 04/3/2018 - 18:30u

Het Atelier 34zero Muzeum stelt een nieuwe editie voor van zijn thematische tentoonstelling rond varkens in de moderne en hedendaagse kunst.

In de moderne kunst personifieert het varken vuil, gulzigheid, lust en woede en wordt het vaak gebruikt voor satirische doeleinden.In de hedendaagse kunst heeft het varken een speciale status die meerdere malen vertoond wordt in een verscheidenheid aan werken : schilderkunst, beeldhouwkunst, performance, etc. In de hedendaagse kunst is het varken een spiegel die voor de samenleving wordt gehouden om de verschillende pathologische verschijnselen die bestaan, te onthullen. Vaak speelt het de rol van de mens. Daarom moet het varken nooit lichtvaardig genomen worden.

Deze tentoonstelling wordt zowel in het culturele park als in de gebouwen van het Atelier 34zero gehouden.